Talvilomat lähestyvät, varmista Smartumin toimivuus kassoilla

Talviloma täyttää etenkin useat hiihtokeskukset ja kylpylät smartumeilla maksavilla asiakkailla. Vältä ruuhkat kassalla ja varmista ajoissa, että Smartum Saldo -kortti toimii maksupäätteissänne.

4 steppiä varmistaa Smartum-kortin toimivuus

  1. Jos Smartum-kortit ovat toimineet tammikuussa, eikä maksupäätteisiin ole tulossa päivityksiä, voitte olla huoletta, kortit toimivat, siirry suoraan kohtaan 4.
  2. Jos et ole asiasta varma, tee testiveloitus jokaisessa keskuksenne maksupäätteessä aikanaan saamallanne Smartum-testikortilla.
    • Katso testiveloituksen ohjeet täältä >>
    • Jos testikortti on kadonnut, tilaa uusi asiakaspalvelustamme: asiakaspalvelu@smartum.fi (aiheeksi ”Testikortin tilaus” ja viestikenttään selkeästi toimipisteenne nimi, osoite ja asiakasnumero) tai puh. 0207 498 820
    • Huom! Uuden testikortin toimitusaika on 1-2 viikkoa, joten toimi hyvissä ajoin ennen talvilomia!
  3. Jos maksutilanteessa tulee ongelmia, on niihin usein kaksi syytä:
    • Asiakkaalla on liian vähän saldoa. Tämä on todennäköistä, jos tapaus on yksittäinen >> pyydä asiakasta tarkistamaan saldon tilanne omassa Smartum-verkkopalvelussaan.
    • Maksupääte ei tunnista Smartum-korttia (pääte vaihtunut tai päivitetty) >> tee testiveloitus Smartum-testikortilla.
      • Smartum-kortti käyttää samaa varmennusta kuin pankki- ja luottokortit, joten jos kortit eivät yleisesti toimi, Smartumkaan ei toimi.
      • Asiakaspalvelumme auttaa tarvittaessa aukioloaikoina 8.30-16.
  4. Kun kortit toimivat, asiakkaat on helppo toivottaa tervetulleiksi. Toivomme hyviä talvilomakelejä ja paljon kävijöitä!

Huom!

Muistithan että myös kännykällä mobiilisti maksaminen on mahdollista! Voit tutustua vielä edullisempaan mobiilimaksuun täällä